Беручись вже нарешті до діла, до вирішення конкретної проблеми, що може постати перед мешканцем українського міста, почнемо з дуже важливого зауваження. Власне, процитуємо цю от дуже корисну книжку, її розділ 4.1:
При використані цифрових
інструментів, варто знати і про офлайн
аналоги. Адже демократичні інституції
найефективніші, коли поєднуються і
онлайн, і офлайн компоненти.
Що це означає? Що як ви хочете дійсно вирішити якусь проблему, то засоби електронної демократії треба використовувати у комплексі. Як сами по собі різні електронні інструменти, так і звичайні традиційні засоби. І визначати ефективний набір тих заходів у кожному конкретному випадку варто уважно і ретельно. Тому наступний текст є не інструкцією прямого використання, а тільки переліком можливих напрямків роботи, що з ними треба познайомитись і надалі прийняти зважене аргументоване рішення про план дій.
1. Характеристика проблеми
Громадяни кожного дня стикаються з ситуаціями негараздів ЖКГ. Як зарадити, як вирішити проблему?
2. Як вирішити без засобів е-дем
Тут перелічені заходи, що їх можна вживати для вирішення проблеми в міру зростання їх ресурсного (часового передовсім) забезпечення. І хоч в назві розділу сказано, що проблема буде вирішуватись без засобів е-дем, але ж не без використання комп'ютерів і Інтернету взагалі. Це гра слів - що в якому випадку як назвати. Тому хоч ми і не будемо в цьому розділі згадувати про використання тих чи інших комп'ютерних засобів, але насправді треба намагатись у кожному з наведених нижче способів намагатись поширювати їх застосування. З поступовим переходом до 100% електронного режиму обробки інформації.
2.1 Зателефонувати в управління ЖКГ
2.2 Звернутись с запитом
Можна до виконкому міської ради, а можна і до свого депутату
Плюси
|
Мінуси
|
1. Можна зробити дуже швидко.
2. Не потрібні додаткові витрати. 3. … |
1. Вірогідність почути потрібну людину дуже мала.
2. Навіть якщо вдасться поговорити з потрібною людиною, вірогідність, що вона щось зробить теж мала. Ну як не йдеться про аварію.
3. Інформація про проблему не залишиться в системі управління.
|
2.2 Звернутись с запитом
Можна до виконкому міської ради, а можна і до свого депутату
Плюси
|
Мінуси
|
1. Можна зробити оперативно: написати листа і віднести його до пошти, щоб відправити як рекомендоване. Можна відправити і як звичайне
2. Не потрібні додаткові витрати. 3. Звернення гарантовано буде розглянуто. 4. Можна далі рухатись в правовому полі, посилаючись на відповідь. |
1. Щоб написати листа, треба сформулювати питання - потрібно подумати. Потрібна юридична чи інженерна кваліфікація.
2. Те, що звернення не пропаде в дорозі гарантовано, але як воно буде розглянуто? Потрібно додатково звертатись і дізнаватись про результат розгляду.
3. Витрати часу на розгляд і, можливо, додаткові обговорення будуть вимірюватись місяцями.
|
2.3 Провести громадські слухання
Плюси
|
Мінуси
|
1. Привернення уваги громадськості і всіх дотичних посадових осіб
2. Глибокий системний аналіз проблеми. 3. Велика вірогідність знаходження реальних шляхів вирішення проблеми, можливо не швидких, але надійних і ефективних, протиставлених латанню дірок і консервації проблем на невизначений строк. |
1. Потрібна команда фахівців.
2. Потрібен час.
3. Потрібна інфраструктура (приміщення, комп'ютери, папір тощо).
4. Абсолютно потрібні депутати, бо будь-яке справжнє рішення має бути за наслідком слухань проведено через раду.
|
3. Як вирішити іншими засобами е-дем
3.1 Е-запит
Ми вже казали, що адресатом може бути виконком або окремий депутат. Зрозуміло, сайт цього об'єкту звернення має бути відповідним чином підготовлений. От приклад від Міністерства освіти.
Ми вже казали, що адресатом може бути виконком або окремий депутат. Зрозуміло, сайт цього об'єкту звернення має бути відповідним чином підготовлений. От приклад від Міністерства освіти.
3.2 Е-петиція
І тут все максимально просто. Ну як йдеться про Президента.
3.4 Звернення до Фейсбук-акаунту політика чи посадової
3.5 Е-слухання
Все так само, як ми роглядали в п. 2.3. Але процес відбувається в Інтернеті. От приклад: Миколаїв. Громадські слухання. Міський транспорт.
І тут все максимально просто. Ну як йдеться про Президента.
3.3 Звернення до групи Фейсбук?
Юрист скаже, що таке
звернення не буде мати відповідного офіційного статусу. Так, але в Україні є
принаймні одна офіційна Фейсбук-група, ось вона: УТіЗ ІФ (офіційна група управління транспорту та зв'язку )
Транспортники Івано-Франківська працюють з
мешканцями міста саме в такий спосіб, виходячи, як можна зрозуміти, з простого
правила "вам шашечки чи їхати?". Тобто вони вважають, що головне не
статус звернення, а вчасна і адекватна реакція на нього. Між іншим, транспорт -
це може і не ЖКГ, але в мене нема інших прикладів Фейсбук-груп міського
управління. Може хтось підкаже?
А ось групи неофіційні: Миколаїв. Мій депутат міськради Хоч в такий спосіб можна звертатись і до депутатської комісії , як
питання складне і його варто розглядати на комісії.
3.4 Звернення до Фейсбук-акаунту політика чи посадової
Не думаю, що це шлях, дуже багато підводних
каменів юридичного чи організаційного характеру. Але ось приклад. Це наш миколаївський Голова, так він спілкується з
містянами, то тоді і зворотній напрямок можливий? Ну не для міського голови,
але для начальника якогось відділу виконкому?
3.5 Е-слухання
Все так само, як ми роглядали в п. 2.3. Але процес відбувається в Інтернеті. От приклад: Миколаїв. Громадські слухання. Міський транспорт.
4. Як вирішити засобами Розумного міста
Загальний підхід виглядає так: ...
5. Як вирішити засобами Відкритого міста
Загальний підхід виглядає так: громадянин реєструє в системі власний сигнал про негаразди, відповідна служба той сигнал помічає і вживає необхідних заходів.
Звісно, наведена схема проста і має, як видається, деякі слабкі міста, але зараз це не важливо. Ми ж хочемо побачити як система працює сьогодні і які в неї результати по різних містах? Будь ласка, вирушаємо у путь: ВМ. Проблеми ЖКГ
Звісно, наведена схема проста і має, як видається, деякі слабкі міста, але зараз це не важливо. Ми ж хочемо побачити як система працює сьогодні і які в неї результати по різних містах? Будь ласка, вирушаємо у путь: ВМ. Проблеми ЖКГ
Немає коментарів:
Дописати коментар