Проблеми ЖКГ

Беручись вже нарешті до діла, до вирішення конкретної проблеми, що може постати перед мешканцем українського міста, почнемо з дуже важливого зауваження. Власне, процитуємо цю от дуже корисну книжку, її розділ 4.1:

При використані цифрових інструментів, варто знати і про офлайн аналоги. Адже демократичні інституції найефективніші, коли поєднуються і онлайн, і офлайн компоненти.

Що це означає? Що як ви хочете дійсно вирішити якусь проблему, то засоби електронної демократії треба використовувати у комплексі. Як сами по собі різні електронні інструменти, так і звичайні традиційні засоби. І визначати ефективний набір тих заходів у кожному конкретному випадку варто уважно і ретельно. Тому наступний текст є не інструкцією прямого використання, а тільки переліком можливих напрямків роботи, що з ними треба познайомитись і надалі прийняти зважене аргументоване рішення про план дій.


1. Характеристика проблеми


Громадяни кожного дня стикаються з ситуаціями негараздів ЖКГ. Як зарадити, як вирішити проблему?

2. Як вирішити без засобів е-дем


Тут перелічені заходи, що їх можна вживати для вирішення проблеми в міру зростання їх ресурсного (часового передовсім) забезпечення. І хоч в назві розділу сказано, що проблема буде вирішуватись без засобів е-дем, але ж не без використання комп'ютерів і Інтернету взагалі. Це гра слів - що в якому випадку як назвати. Тому хоч ми і не будемо в цьому розділі згадувати про використання тих чи інших комп'ютерних засобів, але насправді треба намагатись у кожному з наведених нижче способів намагатись поширювати їх застосування. З поступовим переходом до 100% електронного режиму обробки інформації.

2.1 Зателефонувати в управління ЖКГ

Плюси
Мінуси

1. Можна зробити дуже швидко.

2. Не потрібні додаткові витрати.

3. …

1. Вірогідність почути потрібну людину дуже мала.

2. Навіть якщо вдасться поговорити з потрібною людиною, вірогідність, що вона щось зробить теж мала. Ну як не йдеться про аварію.

3. Інформація про проблему не залишиться в системі управління.



2.2 Звернутись с запитом

Можна до виконкому міської ради, а можна і до свого депутату

Плюси
Мінуси

1. Можна зробити оперативно: написати листа і віднести його до пошти, щоб відправити як рекомендоване. Можна відправити і як звичайне

2. Не потрібні додаткові витрати.

3. Звернення гарантовано буде розглянуто.

4. Можна далі рухатись в правовому полі, посилаючись на відповідь.

1. Щоб написати листа, треба сформулювати питання - потрібно подумати. Потрібна юридична чи інженерна кваліфікація.

2. Те, що звернення не пропаде в дорозі гарантовано, але як воно буде розглянуто? Потрібно додатково звертатись і дізнаватись про результат розгляду.

3. Витрати часу на розгляд і, можливо, додаткові обговорення будуть вимірюватись місяцями.


2.3 Провести громадські слухання

Плюси
Мінуси

1. Привернення уваги громадськості і всіх дотичних посадових осіб

2. Глибокий системний аналіз проблеми.

3. Велика вірогідність знаходження реальних шляхів вирішення проблеми, можливо не швидких, але надійних і ефективних, протиставлених латанню дірок і консервації проблем на невизначений строк.


1. Потрібна команда фахівців.

2. Потрібен час.

3. Потрібна інфраструктура (приміщення, комп'ютери, папір тощо).

4. Абсолютно потрібні депутати, бо будь-яке справжнє рішення має бути за наслідком слухань проведено через раду.


3. Як вирішити іншими засобами е-дем


3.1 Е-запит 

Ми вже казали, що адресатом може бути виконком або окремий депутат. Зрозуміло, сайт цього об'єкту звернення має бути відповідним чином підготовлений. От приклад від Міністерства освіти.

3.2 Е-петиція

І тут все максимально просто. Ну як йдеться про Президента.

3.3 Звернення до групи Фейсбук?

Юрист скаже, що таке звернення не буде мати відповідного офіційного статусу. Так, але в Україні є принаймні одна офіційна Фейсбук-група, ось вона: УТіЗ ІФ  (офіційна група управління транспорту та зв'язку )
Транспортники Івано-Франківська працюють з мешканцями міста саме в такий спосіб, виходячи, як можна зрозуміти, з простого правила "вам шашечки чи їхати?". Тобто вони вважають, що головне не статус звернення, а вчасна і адекватна реакція на нього. Між іншим, транспорт - це може і не ЖКГ, але в мене нема інших прикладів Фейсбук-груп міського управління. Може хтось підкаже?

А ось групи неофіційні: Миколаїв. Мій депутат міськради  Хоч в такий спосіб можна звертатись і до депутатської комісії , як питання складне і його варто розглядати на комісії.

3.4 Звернення до Фейсбук-акаунту політика чи посадової


Не думаю, що це шлях, дуже багато підводних каменів юридичного чи організаційного характеру. Але ось приклад. Це наш миколаївський Голова, так він спілкується з містянами, то тоді і зворотній напрямок можливий? Ну не для міського голови, але для начальника якогось відділу виконкому?

3.5 Е-слухання

Все так само, як ми роглядали в п. 2.3. Але процес відбувається в Інтернеті. От приклад: Миколаїв. Громадські слухання. Міський транспорт.

4. Як вирішити засобами Розумного міста


Загальний підхід виглядає так: ...

Докладно - див. РМ. Проблеми ЖКГ

5. Як вирішити засобами Відкритого міста


Загальний підхід виглядає так: громадянин реєструє в системі власний сигнал про негаразди, відповідна служба той сигнал помічає і вживає необхідних заходів. 

Звісно, наведена схема проста і має, як видається, деякі слабкі міста, але зараз це не важливо. Ми ж хочемо побачити як система працює сьогодні і які в неї результати по різних містах? Будь ласка, вирушаємо у путь: ВМ. Проблеми ЖКГ




Немає коментарів:

Дописати коментар